Joe-Yves har en gedigen bakgrund inom frisöryrket men har under de senaste åren till stor del arbetat i modebranschen där han blivit ett omtalat namn som hårstylist och artister. Bland annat har han verkat ambassadör för LÓréal Professionell samt arbetat tillsammans med stora modevarumärken och magasin både nationellt och internationellt, däribland ELLE, Interview Magazine, H&M, Acne Studios.
”Efter 4 framgångsrika år på LÓréal som deras ambassadör så känns det ohört roligt att få samarbeta med ett helsvenskt varumärke igen.” säger Joe-Yves och berättar även att han ser mycket fram emot hela resan som Grazette of Sweden står inför 2020.
Målet för Grazette under 2020 är att bygga ett team med olika expertis som ska lyfta varumärket till nya nivåer. Utöver det satsar Grazette på fler kampanjer, ny produktdesign och nytt content - och inte minst rekryteringen av Joe-Yves Asmar.
”Vi är mycket glada att kunna knyta Joe-Yves till oss igen. Joe-Yves har en unik kompetens och meritlista, med det sagt, ser vi fram emot hur han kan spela in i våra olika kreativa processer med tonvikt på frisör och marknad.” Säger Hans Algeskog, CEO på Grazette.
Joe-Yves arbetade innan stegen in i modebranschen som Creative Art Director på Grazette of Sweden. Väl tillbaka på Grazette tilldelas Joe-Yves rollen som Global Creative Director.